.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زيرميزي‌هاي پزشكي در برخی از بیمارستانهای مازندران

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: حاشيه جنوبي درياي خزر بالاترين آمار شيوع سرطان گوارشي در كشور را دارد.

محمد مهدي ناصحي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: كاهش شيوع سن ابتلا به سرطان‌ها نيز از مورادي است كه هر ساله نوار آن در حاشيه جنوبي درياي خزر پايين‌ مي‌آيد.
وي با اشاره به اينكه اين مسئله به مصرف بالاي سموم كشاورزي و ارتباط آن با مواد نگهدارنده مواد غذايي و نيتريت‌ها است، تصريح كرد: 360 كارخانه مواد غذايي و آشاميدني در استان وجود دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از غني شدن آرد نانوايي‌ها به فوليك اسيد و آهن خبر داد و بيان داشت: 90 درصد در اين بخش توفيق حاصل شد.

* نظارت مواد غذايي با علوم پزشكي و توليد از جهاد كشاورزي
وي با اعلام اينكه نظارت بر محصولات غذايي برعهده علوم پزشكي و نظارت بر توليد برعهده جهاد كشاورزي است، گفت: هر كدام قابليت كامل را ندارند كه در اين راستا سازمان نظارت بر غذا و دارو در حال شكل‌گيري است.

* طب سنتي مورد تأييد ما نيست
به گزارش فارس، ناصحي در پاسخ به سئوالي در مورد تغذيه بر اساس طب سنتي نيز اظهار داشت: مواردي در اين بخش مانند حجامت در منابع علمي و آكادميك تدريس مي‌شود اما شواهد علمي و قطعي در تأييد مواردي كه از سوي اين افراد مطرح مي‌شود نداريم.
وي ادامه داد: مردم به حجامت و طب سنتي اعتقاد دارند و گاهي نيز به اين مراكز مراجعه مي‌كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران بيان داشت: علوم پزشكي بر فعاليت اين واحدها در مورد عدم مصرف وسايل، مواد غيراستريل و رعايت موارد بهداشتي نظارت مي‌كند اما اينكه اين مراكز را مورد تأييد نيست.

* يكي از علت سرطان‌ها مصرف مواد غذايي داغ
وي بيان داشت با همكاري وزارت بهداشت در منطقه مازندران و گلستان مركز جامع تحقيقات بر روي مواد غذايي نتايجي را اعلام كرد كه بر اين اساس يكي از علت سرطان مري در مازندران مصرف مواد غذايي، نوشيدني و چاي داغ عنوان شده است.
ناصحي در پاسخ به سئوالي در مورد وجود مراكزي كه ادعا مي‌كنند رگ‌گيري مي‌كنند و با اين روش انواع روماتيسم‌ها را با ماساژ با ابزارهاي خاص مثل وردنه و تجويز انواع روغن‌هاي خاص درمان مي‌كنند، نيز پاسخ داد: «من به شخصه اين فرد را مي‌شناسم و شغلش هم قصاب است، اسم كوچكش را هم مي‌دانم» دانشگاه علوم پزشكي موظف به نظارت بر واحدهاي درماني است كه از اين مركز مجوز فعاليت دارند و در اين بخش بايد مسئولان انتظامي نظارت داشته باشد.
وي گفت: سامانه 1800 دانشگاه علوم پزشكي تا ساعت اداري پاسخگوي شكايت مردمي است و شماره 09646 معاونت غذا و دارو نيز كمبودهاي دارويي در اين بخش را پيگيري مي‌كند.

* فرماندار مسئول پاسخگويي در مورد پايگاه امداد هوايي نيست
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در ادامه در پاسخ به سؤالي در مورد تأخير چندين‌باره افتتاح مركز امداد هوايي شمال كشور در آمل نيز گفت: فرماندار مسئول پاسخگويي در مورد امداد هوايي نيست، متولي اين كار دانشگاه علوم پزشكي است و وزارت بهداشت براي هر استاني در اين بخش هزينه را به صورت كامل تقبل مي‌كند.
وي ادامه داد: براي بيمه هلي‌كوپتر اين مركز نيز 150 ميليون تومان تومان واريز شد.
ناصحي زمان افتتاح اين مركز امداد هوايي را 28 و 29 مهرماه اعلام كرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت و علوم پزشكي موظف است تمام هزينه‌هاي اين بخش را تقبل كند.

* بيشترين نارضايتي پزشكي مربوط به اورژانس است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در پاسخ به سؤالي در مورد وضعيت اورژانس بيمارستان‌ها نيز گفت: بيشترين نارضايتي در حوزه پزشكي مربوط به اورژانس است كه كمبود نيروي انساني و بحث‌هاي پزشكي و پرستاري بر فعاليت اين بخش سايه انداخته است كه بايد ساماندهي اورژانس‌ها را در دستور كار قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: هفت مورد اورژانس بيمارستاني با هزينه يك ميليارد توماني در مازندران در دستور كار قرار دارد.
ناصحي يادآور شد: در هر بخش اورژانس بايد در شيفت كاري پنج پزشك باشد كه در شرايط فعلي سه پزشك فعاليت دارند.

* زيرميزي‌هاي پزشكي
وي در پاسخ به سؤالي در مورد زيرميزي‌هاي بخش پزشكي كه در بيمارستان‌هاي خصوصي ديده مي‌شود، گفت: بايد كساني كه از آنها زير ميزي گرفته مي‌شود، شكايت شخصي داشته باشند كه عيناً مبلغ پرداختي بازگشت داده مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در پايان تصريح كرد: در بخش جراحي‌هاي مغز و اعصاب و ارتوپدي زير ميزي‌هايي گزارش مي‌شود كه در اين راستا در حال ساماندهي هستيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.